mari berpantun-tun-tun

View previous topic View next topic Go down

mari berpantun-tun-tun

Post by noman on Wed Sep 24, 2008 5:41 pm

salam..

sesiapa ada pantun yang cambest, boleh kongsi kat sini ek..

saya mulakan;

ada ubi ada batas,
ada lori ada bas,
ada biri-biri ada alpakas,
ada cik siti ada lipas,
ada raya aidilfitri adalah 'ang pow's,

ada hati BERANI lah balas..

semoga berjumpa lagi... Wink


Last edited by noman on Thu Sep 25, 2008 1:08 am; edited 1 time in total

_________________
Kita hidup dengan apa yang kita dapat,

TETAPI kita membina kehidupan dengan APA YANG KITA BERI.

noman
Admin

Posts : 32
Join date : 2008-08-27
Age : 29

View user profile http://circularoflight.iluvislam.com

Back to top Go down

Re: mari berpantun-tun-tun

Post by dania on Thu Sep 25, 2008 1:05 am

erm....pantun 6 kerat?

dania

Posts : 11
Join date : 2008-08-28

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berpantun-tun-tun

Post by cilipadi on Thu Sep 25, 2008 8:39 am

hehe
6 kerat pun jadilah
nak kasik pantun juge, yang ori 4 kerat punye:

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing berbulu
Ramadhan nak 'pergi' dah tak lama lagi
Tanyalah diri, makin berTAQWA ke aku? (macam pelik je pantun ni. takpe yang penting ori 4 keratnya bukan 6 kerat, bukan pantun tu admin oooi )

hmmmm bertaqwakah kite?????

cilipadi

Posts : 9
Join date : 2008-09-01

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berpantun-tun-tun

Post by asyiqin on Fri Sep 26, 2008 5:34 pm

Ada cik siti ada lipas,
anak lipas mati lemas,
Angkat lipas guna kapas,
Angpow dulu bersyiling emas,
peluang dpt angpow jgn dilepas,
tapi pemberi angpow le yg rasa cemas.

pantun 6 kerat ni..beli2..

asyiqin

Posts : 24
Join date : 2008-08-30
Age : 30
Location : melbourne

View user profile

Back to top Go down

Re: mari berpantun-tun-tun

Post by noman on Fri Aug 28, 2009 9:57 pm

wahai pemberi mengapa cemas,
budi ditabur pasti dibalas,
istana di syurga berlantai emas,
janji yang pasti, hidup tak rimas;
anak-anak beratur bersusun kemas,
menanti kakak yang mengangkat lipas,
apalah lamanya dibuat di atas,
sehingga terlaung, "ayuh apalagi kak, usah was-was.."

kena saving setahun, baru boleh beli pantun ni.. mahalnyalah pantun yg dijual...

_________________
Kita hidup dengan apa yang kita dapat,

TETAPI kita membina kehidupan dengan APA YANG KITA BERI.

noman
Admin

Posts : 32
Join date : 2008-08-27
Age : 29

View user profile http://circularoflight.iluvislam.com

Back to top Go down

Re: mari berpantun-tun-tun

Post by Sponsored content Today at 11:37 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum